Międzynarodowa sieć hotelowa - czy jest ważna przy zakupie apartamentu?

W ostatnich dniach inwestor hotelu Baltic Wave w Kołobrzegu poinformował o podpisaniu umowy franczyzowej z siecią InterContinental Hotels Group pod marką Crowne Plaza. Co to oznacza dla nabywców apartamentów?

zdjęcie1

W ostatnich dniach pojawiła się bardzo ciekawa informacja dotycząca inwestycji Baltic Wave w Kołobrzegu – inwestor podpisał umowę franczyzową na używanie marki Crowne Plaza międzynarodowej sieci Intercontinental Hotels Group (można o tym przeczytać tutaj ). Podobnie w ostatnich miesiącach sieć Zdrojowa Invest & Hotels zdecydowała się na na włączenie dwóch hoteli pod markę Royal Tulip sieci Louvre Hotels Group, trzy obiekty tej spółki będą działać pod brandem Radissona, a Zdrojowa w ubiegłym roku powiększyła też swoje portfolio o świnoujski hotel Hilton. Dlaczego poważni operatorzy hotelowi decydują się na takie posunięcia i jakie mają one znaczenie dla potencjalnego nabywcy apartamentu? 

zdjęcie1

Z naszego doświadczenia wynika, że kupujący apartament wakacyjny w systemie condo przy wyborze inwestycji najczęściej biorą po uwagę następujące czynniki: 

  • rentowność (zdecydowanie na pierwszym miejscu wśród inwestorów)
  • lokalizację obiektu
  • standard wykończenia
  • infrastrukturę dodatkową typu baseny, restauracje i inne udogodnienia.

Zdecydowanie rzadziej poruszane są inne apekty. Tymczasem na powodzenie inwestycji tego rodzaju bardzo duży wpływ ma operator hotelowy, jego doświadczenie i rozeznanie rynku. 

"W Polsce jako wyznacznik standardu hotelu przyjęło się uważać system kategoryzacji hoteli, przypisujący im określoną liczbę gwiazdek (od jednej do pięciu). Kategoryzacji dokonuje odpowiedni marszałek województwa. Tymczasem system ten niewiele ma wspólnego z rzeczywistym standardem wykończenia pokoi hotelowych, jakością obsługi i ogólnym wrażeniem Gościa, a u naszych zachodnich sąsiadów odchodzi już do lamusa. Dzisiaj Gość przywiązuje dużo większą wagę do opinii innych Gości hotelowych, niż do oficjalnej kategoryzacji obiektu, która w dzisiejszych czasach zaczyna trącić myszką – przykładowo w hotelu pięciogwiazdkowym w hotelowym pokoju wymogiem jest igielnik, za to nie ma żadnych konkretnych wytycznych dotyczących jakości obsługi Klienta poza znajomością języków obcych" – mówi ekspert Property & Homes Barbara Wysocka.
 

Dlatego tak ważny jest określony standard usług i wymogi dotyczące wykończenia i wyposażenia obiektu oraz rozliczeń, które tak naprawdę w dużo większej mierze wyznaczają międzynarodowe sieci hotelowe, niż „gwiazdkowy” system kategoryzacji. Sieci przywiązują ogromną wagę do tego, by Gość odwiedzający hotel Crowne Plaza czy Radisson w Kołobrzegu został obsłużony tak samo, jak Gość odwiedzający hotel tej samej sieci w innym kraju czy na innym kontynencie. Wytyczne dotyczące różnych aspektów architektonicznych, wykończenia pokoi i ich wyposażenia, dostępnej infrastruktury hotelowej, systemu rozliczeń oraz obsługi Gości, są bardzo restrykcyjne i często muszą być zaplanowane i wdrażane już na etapie projektowania hotelu.Tym samym przynależność hotelu do sieci gwarantuje określoną jakość nabywanego produktu – apartamentu wakacyjnego w tym obiekcie. Ponadto hotel przynależący do sieci zostaje włączony do międzynarodowego programu lojalnościowego dla stałych Gości. Niewątpliwie podwyższa to wartość nabywanej nieruchomości i powinno być jednym z czynników, branych pod uwagę przy analizie zakupowej. 

Hotel Crowne Plaza Kołobrzeg Resort zaoferuje 468 pokoi w 14-kondygnacyjnym budynku hotelowym, jednym z najwyższych w Kołobrzegu. Sieć Crowne Plaza należąca to Intercontinental Hotels Group powstała w 1983 roku, a pozycjonowana jest w segmencie upscale pomiędzy Intercontinental a Holiday Inn. Obecnie działa pod nią 430 hoteli na świecie. Kołobrzeski obiekt będzie trzecim hotelem pod marką Crowne Plaza w Polsce.

O autorce artykułu:

Barbara Wysocka, Prezes Zarządu Property & Homes Sp. z o.o.

Barbara Wysocka

Prezes Zarządu Property&Homes Sp. z o.o.

Sprzedażą nieruchomości zajmuje się od 2007 roku, w tym od sześciu lat głównie apartamentów wakacyjnych. Posiada licencję pośrednika w obrocie nieruchomościami, ukończyła kilka kierunków studiów podyplomowych związanych z nieruchomościami i hotelarstwem. Pośredniczyła w sprzedaży setek apartamentów pomagając w transakcjach w największym biurze nieruchomości w Polsce jako kierownik oddziału. Pracowała w Poznaniu, na Śląsku i w Warszawie, obecnie od kilku lat skupia się na terenie nadmorskim i pasa górskiego. Pasjonatka sprzedaży nieruchomości i nowych rozwiązań marketingowych. Prywatnie miłośniczka kajaków, długodystansowych marszy na orientację i kotów :)

Kontakt