Międzynarodowa sieć hotelowa - czy jest ważna przy zakupie apartamentu?
W ostatnich dniach pojawiła się bardzo ciekawa informacja dotycząca inwestycji Baltic Wave w Kołobrzegu – inwestor podpisał umowę franczyzową na używanie marki Crowne Plaza międzynarodowej sieci Intercontinental Hotels Group (można o tym przeczytać tutaj ). Podobnie w ostatnich miesiącach sieć Zdrojowa Invest & Hotels zdecydowała się na na włączenie dwóch hoteli pod markę Royal Tulip sieci Louvre Hotels Group, trzy obiekty tej spółki będą działać pod brandem Radissona, a Zdrojowa w ubiegłym roku powiększyła też swoje portfolio o świnoujski hotel Hilton. Dlaczego poważni operatorzy hotelowi decydują się na takie posunięcia i jakie mają one znaczenie dla potencjalnego nabywcy apartamentu?
Z naszego doświadczenia wynika, że kupujący apartament wakacyjny w systemie condo przy wyborze inwestycji najczęściej biorą po uwagę następujące czynniki:
- rentowność (zdecydowanie na pierwszym miejscu wśród inwestorów)
- lokalizację obiektu
- standard wykończenia
- infrastrukturę dodatkową typu baseny, restauracje i inne udogodnienia.
Zdecydowanie rzadziej poruszane są inne apekty. Tymczasem na powodzenie inwestycji tego rodzaju bardzo duży wpływ ma operator hotelowy, jego doświadczenie i rozeznanie rynku.
Dlatego tak ważny jest określony standard usług i wymogi dotyczące wykończenia i wyposażenia obiektu oraz rozliczeń, które tak naprawdę w dużo większej mierze wyznaczają międzynarodowe sieci hotelowe, niż „gwiazdkowy” system kategoryzacji. Sieci przywiązują ogromną wagę do tego, by Gość odwiedzający hotel Crowne Plaza czy Radisson w Kołobrzegu został obsłużony tak samo, jak Gość odwiedzający hotel tej samej sieci w innym kraju czy na innym kontynencie. Wytyczne dotyczące różnych aspektów architektonicznych, wykończenia pokoi i ich wyposażenia, dostępnej infrastruktury hotelowej, systemu rozliczeń oraz obsługi Gości, są bardzo restrykcyjne i często muszą być zaplanowane i wdrażane już na etapie projektowania hotelu.Tym samym przynależność hotelu do sieci gwarantuje określoną jakość nabywanego produktu – apartamentu wakacyjnego w tym obiekcie. Ponadto hotel przynależący do sieci zostaje włączony do międzynarodowego programu lojalnościowego dla stałych Gości. Niewątpliwie podwyższa to wartość nabywanej nieruchomości i powinno być jednym z czynników, branych pod uwagę przy analizie zakupowej.
Hotel Crowne Plaza Kołobrzeg Resort zaoferuje 468 pokoi w 14-kondygnacyjnym budynku hotelowym, jednym z najwyższych w Kołobrzegu. Sieć Crowne Plaza należąca to Intercontinental Hotels Group powstała w 1983 roku, a pozycjonowana jest w segmencie upscale pomiędzy Intercontinental a Holiday Inn. Obecnie działa pod nią 430 hoteli na świecie. Kołobrzeski obiekt będzie trzecim hotelem pod marką Crowne Plaza w Polsce.
O autorce artykułu:
Barbara Wysocka
Założyciel Property & Homes Sp. z o.o.
Sprzedażą nieruchomości zajmuje się od 2007 roku, w tym od sześciu lat głównie apartamentów wakacyjnych. Posiada licencję pośrednika w obrocie nieruchomościami, ukończyła kilka kierunków studiów podyplomowych związanych z nieruchomościami i hotelarstwem. Pośredniczyła w sprzedaży setek apartamentów pomagając w transakcjach w największym biurze nieruchomości w Polsce jako kierownik oddziału. Pracowała w Poznaniu, na Śląsku i w Warszawie, obecnie od kilku lat skupia się na terenie nadmorskim i pasa górskiego. Pasjonatka sprzedaży nieruchomości i nowych rozwiązań marketingowych. Prywatnie miłośniczka kajaków, długodystansowych marszy na orientację i kotów :)